neděle 8. února 2015

Jak jsem po prvé pekla - Carrotcake - mrkvový koláč - zdravější verze

Mrkev! Mrkev! Mrkev!
Tak čekám kdy zoranžovým...Asi nějáká úchylka, ale ještě oranžová nejsem!
Posledních pár týdnů to vypadá tak, že za týden sním sama klidně i 2kg mrkve :D Dělám z ní všechno, lívanečky (ohohoo mňam!), mrkvovou polívku s chilly a se zakysanou no a konečně jsem se dostala i k mrkvovýmu koláči, neboli Carrotcake-u .

Můj výtvor... Carrot cake - Mrkvový koláč


Dlouho jsem si říkala, upeču ho, ale jednou se mi nechtělo, pak jsem se přestěhovala a na novém bytě je jen trouba plynová...a já nevim, nejsme kamarádky, mám z ní strach, prostě plyn a já se hrozím že vybouchnu a nebo se otrávim...no, ale konečně jsem se pochlapila a řekla si, "Jdem do toho holka, to dáš!!"
Nažhavila jsem troubu a ještě recept...když si zadáte do strejčka Googla carrot cake, mrkvový koláč, vyskáče na vás bezpočet receptů, ale já chci ten THE BEST a taky HEALTHY a pořádně FITNESS, že jo? No a tak jsem zavítala na své oblíbené blogy jako je eat run love, kichnette, fitfoodmanic a eat with love a udělala takovej mix....

Můj CARROTCAKE - MRKVOVÝ KOLÁČ - zdravěji
- 3 polévkové lžíce hladké mouky
- 3 polévkové lžíce vloček (nejlépe jemných)
- 3 polévkové lžíce cukru
- 5 polévkových lžic oleje
- 2 vejce
- 4 mrkve větší, nastrouhané
- kypřící prášek do perníku
- skořice
- gel ze lžičky lněných semínek (nemusí být)

Co k tomu dodat, láska na první ochutnání!

Všechny suroviny smícháme a rozmixujeme, já jsem část nastrouhané mrkve přidala až po domixování směsi, aby tam byla víc cítit.
Pečeme v předem vyhřáté troubě - já pekla v pekáči, takže nebyl vysoký, asi jen 4cm - pekl se 30min v plynový troubě, teplotu teda nevim, ale cca při 180stupních - prostě dozlatova a propečenost zkoušíme špejlí.

Na koláči jsem si pochutnala jen s bílým jogurtem s tvarohem! No měla jsem pár kousků a o zbytek se postaral přítel...nejdřív co to je za hnus, na fotce vypadal prý líp, ale že ho ochutná...no snědl 3/4 koláče a byl prý moc dobrý...:)
A co vy a mrkev? 


Žádné komentáře: