čtvrtek 23. ledna 2014

Kliky - Push-ups

Ahoj!

Tak dneska jeden cvičící..všichni je známe, někdo je má ráda, jiný je miluje, další nenávidí a já patřim mezi ty lidi co je milujou - kliky (push-ups)! Klikovala jsem už jako malá, asi od 7let, to víte, chtěla jsem bejt agentka FBI a pracovat s Muldrem... :D Učil mě je rodinej známej, musela jsem dělat takový poctivý pánský kliky, žádný kolínka... sice jsem jich udělala jen 10najednou, ale neva...Klikování mi vydrželo dlouho, asi do svých 16let jsem každý ráno po probuzení udělala 20kliků...ale pak nějak nevim, přestala jsem, nevim proč? Teď už je necvičim po ránu, ale zato velmi intenzivně při tréninku tricepsů a prsou! Dala jsem si svoji osobní výzvu - zvládnout klik na jedný ruce a pak plyo-klik (takový ty lítací u nichž se tleskne)...hoho, uvidíme.

Různé typy kliků....tak co, který máte nejradši?

Klik - push-up k čemu je to vlastně dobrý?
Jak všichní víte klik je zaměřen především na posílení horní poloviny těla - zejména prsních svalů, tricepsů, deltových, pilovitý sval přední a mimo jiné zapojujeme i břišní svalstvo.


  • Standartní klik (standart push-up) - ruce jsou v o trochu širší postavení než ramena, zatažený břicho, zadek, chodidla se opírají o špičky, nádech směrem dolů a s výdechem nahoru

- modifikace: 
  • lehčí varianta klik o zeď - postavíme se čelem ke zdi asi na vzdálenost 40cm, opřeme se rukama o zeď a klikujeme
  • dámský klik - pozice stejná jako u standartního s tím rozdílem, že kolena jsou na zemi
  • náročnější verze - incline push-up - nohy umístíme na nějákou vyvýšenou plochu - židli, step, schod a klikujeme, zde si dejjte pozor na prohýbání v bedrech
  • o level vyšší než incline-pushup je klik u zdi hlavou dolů - ten jsem ještě nezkoušela, mám strach, že bych skončila obličejem na podlaze (ostatně to se mi už stalo, když jsem zkoušela klik s tlesknutím...:D) - co vy, dáte je?

  • wide push-up - ruce jsou v širší postavení než u standartního kliku - jsou fakt skvělý na prsní svaly!
  • military push-up - ruce jsou téměř u sebe - zde se zapojuje hlavně triceps - po pár seriích je fakt nemám ráda
  • diamond push up - ruce na zemi vytvoří trojůhelník - palce se dotýkají a ukazováčky taky, nohy doporučuju dát dál od sebe pro lepší stabilitu (aby tvořili véčko) (těch dám zatim tak 10 vkuse)

  • isometric push-up - postavení jako u standartního kliku, ale dolu jdete třeba na tři doby, vydržíte a pomalu nahoru (nezdá se to, ale jsou zabijácký)
  • leg-up push-up - zvedněte jendu nohu do vzduchu, docela výzva pro hýždě!
  • spiderman push-up - při pohybu dolů pokrčíte nohu a snažíte se dotknout lokte, při pohybunahoru se noha vrací do původní pozice
  • juping jack - push-up - výchozí pozice jako u standartního kliku, ale při pohybu dolů jsou nohy od sebe a při pozici nahoru zase k sobě, modifikace nohy u sebe, ale ruce jsou od sebe
  • plometric push-up - pozice standartní, ale při pohybu nahoru se vymrštíte do vzduchu, tzn. že ruce ani nohy nejsou v kontaktu s podložkou - modifikace tlesknout u toho - ty musim umět!
  • one arm push-up - jednu ruku dáte na bedra a klikujeme :D zní to tak snadně (typ: ty lze natrénovat tak, že si pod jednu ruku dáte třeba dvě tři tlustý knížky/míč a klikujete, tím zatížíte jednu ruku víc než tu druhou a další možností je dát jednu ruku na široký postoj a druhou mít normálně a nebo prostě jít na kolena)
  • sliders - ruce jsou jako u wide push-up, ale při pohybu dolů, jdeme k jedné ruce, tu pokrčíme a druhá se propíná
Na závěr jedno motivační video zde: http://www.youtube.com/watch?v=TQrj4pTxogU (El Kavadlo Brothers jsou nejslepší!)

Tak co vy a kliky? 




Okomentovat