středa 22. ledna 2014

Kuře kam se podíváš - Kuřecí karbanátky

Ahoj!

Nevim jak vy, ale já moc masožrout nejsem, ne že bych byla vegetarián nebo tak, jen ho nemusím mít každej den, stačí mí to tak 2-3x do týdne. Po většinu času jím jen kuřecí prsa, sem tam nějáký libový hovězí, který před přípravou hodinu "preparuju", ale to spíš vyjímečně. A jelikož všichni víme, že bílkoviny jsou důležitý - jednka zdroj aminokyselin (BCAA) pro regeneraci svalů, tak hrajou důležitou roli v imunitních reakcích, aj...tak je naprosto nezbytný je mít ve svým jídelníčku, aby ty svaly rostly.

Nechci se zde věnovat náhradě bílkovin, například z rostlinných zdrojů, ale jak obzvláštnit to kuřecí, který mi už leze i ušima :D a marináda z česneku, nebo kuře alá čína, kuřecí na soli a pepři, kuřecí v rybízový marinádě, na švestkách, aj... už mě neba...

Tak jsem pro vás připraila typ, jak ty kuřecí prsíčka vylepšit!



Kuřecí karbanátky bez mouky či strouhanky
Na 3 porce:

- 330g kuřecích prsou
- 3- 4stroužky česneku
- sůl, pepř
- 1lžíce wolčestru
- 1lžíce sojovky
-1 lžíce oleje

Složení: (1 hotová placička 90g): 20g bílkovin, 4g tuky, 1gsacahridů = 550KJ (125Kcal)

Kuřecí prsa zbavíme tuku a těch kůžiček, nakrájíme na větší či menší kousky (jak jste líní :D), kousky a naházíme do mixéru, k tomu přidáme zbylé suroviny a mixujeme dokud nevznikne bílá kaše. Z této hmoty (dost lepí - namočte si ruce ve vodě před tvarování) vytvoříme bochánek a z něj pak  placičky, velikost dle libosti.
Na rozpálené pánvičce se lžící oleje (s nepřilnavým povrchem) opečeme placičky z každé strany 3-5min, dle tloušťky a velikosti placky.
Já jsem podávala placičku s celozrnný žitným plátkem pomazaným pomazánkovým máslem se slunečnicovými semínky a kupou zeleniny!

Tak přeju dobrou chuť! A co vy, jak si obzvláštňujete přípravu kuřecích prsou? :)
Okomentovat