středa 12. března 2014

Proč jím, tak jak jím...toť otázka.

Ahoj lidi!

Dlouho jsem se neozvala, ale bylo toho teď hodně, škola, začátek praxe v nemocnici, kterou nám z hygienických důvodů odložili, všichni povinně třikrát hurá spalničkám! :D (Ne, nikomu to nepřeju, ale aspoň nemusím vstávat ve 4 na praxi, přicházet na byt ve 4 odpoledne a sednout si k učení na příští týden na zkoušku...) no a taky jsem nevěděla pořádně co psát, teda asi jo, ale byla jsem i trochu líná...(stydim se)
Minule jsem vám psala, jak jim a dnes bych chtěla napsat proč...
Třeba patříte mezi ty, který to zas tak neřešej, ale já jsem zrovna typ člověka, kterej dokud něco nepochopí, jak to je, tak se to učit nebude a nebude se tím ani řídit (nebudu se jak cvičená opice učit například rovnici fotosyntézy, ale nejdřív ji pochopim a pak cvak..jasný, jo takhlééé, určitě to znáte, když se tam ty kolečka v tý hlavě přehoděj na správný místa a vám to secvakne).
A za další, všichni víme že to je i hodně o psychice...když něčemu nevěříte, tak to jde prostě špatně.

Proč se držim pravidla míň sacharidů?
Nevim jestli jsem to svýmu tělu vypěstovala sama (svýma dietkama, hladovkama) nebo si to nalhávam, ale při větším příjmu sacharidů nad 3,8g/kg a více se cejtim nateklá, nafouklá a vypadam jak reklama na mi michelinku, tak proto, ale to neznamená, že si jednou týdně nedám svoje cheat meal v podobě palačinek s nutelou...:D


Proč jím jen jeden kus ovoce denně?
Asi to mám zakořeněný ještě z těch diet a taky, když si zapíšu všechno co snim za den, tak i když nic nesladim, tak stejně mám jídelníčku moc cukrů a to já prostě nechci.

Jo takhle něják vypadám u snídaně (jim i jiný ovoce než banány, ale stejně...:D)

Proč jim tolik zeleniny?
Za prvé, protože je zdravá a nabíjí mě energií...nevim jak vy, ale po snědení papriky, okurky mi ožijou chuťový pohárky.


Proč začínám každý jídlo ovocem nebo zeleninou?
Abych se vyhla/snížila trávicí leukocytózu - asi se ptáte co to je? Váš imunitní systém v trávicím traktu napadne procesně zpracovanou potravu (tepelně, chemicky upravenou, aj...) a vaše tělo nemá tolik času jií trávit, ale brání se jí. A tím, že si dáte něco přírodního (neříkám že jím bio) to můžete aspoň trochu zmírnit. Tak prčo to tak nedělat?


Proč jím bílkoviny?
Jak všichni víme mají hodně funkcí v organismu - regenerace, energie, stavební, aj... a tak snižují glykemickej index jídla a strašně dobře chutnaj! Takovej tvaroh..hmmmm...kuřecí prsa na grilu...vajíčka na tvrdo, vajíčka v jakýkoliv podobě ..:D jogurty...hm, mňam!


Proč si vybírám hlavně co nejmíň zpracovaný potraviny a potraviny s co nejmíň éčky a různou chemií?
Chci aby jídlo, který jim mělo nějákou cenu pro moje tělo a ne že to bude "šunka", která zamávala masu z dálky a hodně se kamarádila s kůžema a s moukou..to si ji nemusim kupovat a můžu doma do kastrůlku nasypat mouku a k tomu nalejt olej...
Nechci kupovat chemickej koktejl a o milionu položek..tím neříkám, že jsem něják posedlá, ale když si můžu vybrat mezi např. Lučinou (která se skládá s mlíka, smetany a nějákejch kultur a soli) a mezi Lučinou se šunkou (která jich tam má víc a některý maj zkratky jako E něco) tak to prostě nechci. A kdo ví, jak všechno co za den snímě - tu chemii reaguje v našem těle? Tak proč to zbytečně pokoušet.


Proč čtu složení?
S tím souvisí předchozí bod, ale taky kvůli tomu, že nás chtějí prodejci šidit...na obalu se možná píše jak je to strašně fit, healthy a cool, ale ve složení je trošku něco jinýho....


Proč piju jen čistou vodu nebo neslazený čaje a kafe?
Jak všem říkám, radši jim než piju, ale zase to neznamená, že si občas nedám skleničku vína nebo jedno orosený a aspoň mám pak levnější legraci (ta sklenička totiž potom úplně stačí..:D).



Nechci vás unudit k smrti a nechci vypadat jak nějákej fanatik, ale takhle to mám a vyhovuje mi to. A co vy, máte nějáký zvyky, zlozvyky při jídle? :)


Žádné komentáře: