sobota 12. dubna 2014

Břišáky, vánočka, six-pack, abs, pekáč buchet - to co všichni chceme


Asi je vám jasný o čem tu chci dneska plácat .... ;)... všichni chceme ty břišáky mít a úplně nejlepší by bylo mít je zadarmo, že? ... jako to některý lidi maj. Sice jich není moc, ale prostě od přírody maj rychlejší metabolismus a ať snědí co snědí ty kostky jim tam pomalu skáčou jak houby po dešti, určitě takový lidi znáte, není jich moc, ale jsou a pak jsou tu třeba takový jako já, který by je chtěli, něco se tam i rýsuje, ale nejsou to přesně ty dlažební kostky, který bychom chtěli....sakra!

Sakra, ten má štěstí!

Kdyby jste si zadali do strejčka googla jak cvičit břišní svaly nebo abs, či jiný výrazy, vyjedou vám stovky odkazů a "zaručených" receptů jak na to.

Nebudem si mazat med kolem pusy, všichni víme, a kdo ne, tak si to připomeneme, že břišáky se prostě dělaj z 80% v kuchyni. Jojo, vezmete si prkýnko, tužku, papír a nakreslíte si jak maj vypadat!
Apríl!
Takhle to nepůjde! Kéž by ale..."Abs are made in the kitchen!" je to prostě tak, jsme to co jíme. Je jasný, že když budu jíst jako čuně 24 hodin denně, 7 dní v týdnu můžem dělat "chellenže" na břicho jak blázen 30 dní v měsíci, ale břišáky prostě mít nebudeme, bohužel.


Logická otázka tedy zní, kdy je teda mít budu?
Četla jsem spoustu článků, zahraničních, českých článků... v časopisech, knížkách, v učebnicích anatomie, fyziologie, dietologie, obezitologie, tak tady je výtah mých poznatků. Břišní svaly jsou vidět zhruba až při 12-10% tělesného tuku, to je jejich princip viditelnosti.


No a jak se k tomu dopracovat?
Jak jsem psala na začátku, břišáky se dělaj v kuchyni, takže jinak, než přes čistou stravu bez prasečinek to nepůjde. Ať jíte IF, paleo, sacharidový vlny, nebo jste vegan či co jinýho ještě, vžydcky to bude o příjmu a výdeji energie a to jakou cestu si k tý rovnici vyberete je jen a jen čistě na vás.
Prvním krokem je tedy úprava jídelníčku - použijte selskej rozum, všichni víme, co bychom do tý pusy strkat měli a neměli. Hranolky z mekáče k obědu nejsou asi úplně nejlepší nebo takovej bramborovej salát se řízkem, nemluvim tu o vyjímečnejch situacích 3x do roka, ale každej den, nebo několikrát v týdnu fakt ne...

Myslíš si, že děláním 1000 sklapovaček denně budeš mít břišáky? Přemýšlej znova! Břišáky se dělaj v kuchyni.

Bude to chtít i nějáký ten pohyb, ano, skutečně pohyb.
Vyprdněte se na hodiny běhání a vemte radši nějáký železo do ruky a začněte cvičit dřepy, swingy, kliky, shyby. Pokud chcete běhat, tak běhejte intervalově, tady B* napsala o kardiu moc pěknej článek, nebo začněte chodit svižně na procházky.
Proč říkám vemte do ruky železo a nebo klikujte, shybujte atd?
Sama ze svý zkušenosti jsem přišla na to, že zkracovačky vám sice břicho posílej, ale pokud se zaměříte na to k čemu je přesně břišní svalstvo, k čemu slouží, zjistíte, že má sloužit jako opora, ochrana břišní orgánů a ne jako sval, kterej se má zkracovat, to je až jeho druhotná funkce....
A co teda musíte dělat u dřepů nebo kliků či shybů? Mít to břicho pevný jako skála, aby jste to dělali správnou technikou. S pevným středem těla jde všechno líp, vážně! Budete moc dřepovat do větší hloubky, správně, líp klikovat, udržíte skvěle plaňku, neboli plank a ty břišáky vám za to poděkujou a vy pak sobě, že jste tohle dělali.
Další super cvikem na břicho jsou high knees, neboli vysoký běh, dejte si pár intervalů, soustřeďte se na zapojování břicha a říkám vám, že to zítra ucítíte. Vyzkoušeno. (Doporučuju Shauna - INSANITY nebo T25) .
A v neposlední řadě kettlebell - swingy, TGU, aj, proto všechno potřebujete břicho, když ho nezapojíte a nestabilizujete, tak to budete dělat prostě naprd.

Něco tam je, ale spíš se před foťákem styděj...


A co vy, jakou máte taktiku na břišáky?

Okomentovat