neděle 27. dubna 2014

Green low carb lunch - v hlavní roli brokolice, pórek, petržel a kuřecí prsa

Vím, vím, články se mi z rukávu prostě nesypou, ale za to, všichni povinně potlesk! - odevzdala jsem konečně bakalářku, pěkně vytisknutou, svázanou a teď už "jen" státnice a obhajoba tý svázaný mrchy...fuj...
No ale konec okecávání, dlouho jsem nepřidávala čistě recept, tak tady jeden je, dle mých zásad zeleného stravování - minimum sacharidů = "low carb lunch", hoodně proteinů a zdravý tuky pěkně od srdce :) a dala by se to opožděně zařadit i do Go green - FitFamBakers...vím, jsem brzda.




Suroviny na 2 porce:
- 300g kuřecích prsou
- 2 čajové lžičky oleje
- sůl
- barevný pepř
- 3 menší stroužky česneku
- celer (nastrouhanou hrst)
- 300g brokolice (tzn. asi 3/4 z tý hlavičky z obchodu)
- pórek
- hrst petržele
- 1 čajová lžička majonézy (vim, asi to není podle některých to nej, ale má hodně nenasycenejch=zdravejch tuků a dodá tomu krémovost)
- oříšky, kdo nedá majonézu

Kuřecí prsa omyjeme, nakrájíme na nudličky, kostičky, jak to máte prostě rádi, osolíme, opepříme, nejlépe čerstvě namletým barevným pepřem a přidáme k nim nastrouhaný nebo prolisovaný česnek.
Mezitím si v páře cca 7 min uděláme brokolici. (Čas v páře záleží na tom, jak ji máte rádi měkkou, já spíš křupavou).
Na oleji orestujeme kuřecí prsa, přidáme nastrouhaný celer, nakrájený pórek na kolečka, nasekanou petržel a brokolici, chvilku ještě necháme restovat a pak podlejeme dle potřeby vodou, aby vznikl sos a před podáváním přimícháme lžičku majonézy, popřípadě dosolíme a dopepříme.

A co vy, taky vynecháváte někdy přílohy k obědu?
Okomentovat