neděle 16. února 2014

Ráda vám pomůžu, ale...


Ahoj!

Víkend je bohužel za námi, jak já nesnášim neděle a to balení, kdy se chystám na byt a do krosny musim napakovat věci na další týden. Občas nechápu, jak to dělám, ale i kdybych jela na dva dny, mám batoh jak na týden a je jedno, jestli jedu tam nebo domů. Spolužačky jezděj s kabelkama, ale já mám svou krosnu, plnou! :D Každej se mě neustále ptá, co tam vozíš? No hodně věcí, po Vánocích to byly činky od ježíška (6kg navíc, fuj, ještě teď funim při představě, kolik ten batoh vážil… přes 25kg), domácí zelí, kyselý okurky a hlavně vždycky věci na cvičení a občas i protein (ať žijou 2500g balení :D).


Tak takhle něják vždycky vypadám!

Ale o tom jsem vůbec, ale vůbec nechtěla psát.

Víte, poslední dobou mi zvedaj tlak lidi, který za mnou docela často choděj a ptaj se mě, jak zhubnout, to mi neva (ráda pomůžu, a moc, ale musim vidět, že ten člověk chce a něco pro to dělá a tím nemylsim, jen blbě kecá…!), ale co mi fakt va, je jejich přístup k samotnýmu procesu.
Každej si představuje, že bude ležet pohodlně doma na gauči, nic nezmění a když jo, tak jen na chvíli a pak si stoupne na váhu a 10kg bude zázračně dole a on bude mít postavu snů. Ne, fakt ne! Lidi probuďte se!

Co těm lidem teda říkám:

1)      S*rte na váhu…to myslim vážně! Centimetry jsou daleko důležitější, a když jdou dolu oni, tak se mění i váha. Nebo se občas může stát, že se váha moc nemění, ale ubejvaj centimetry.  Jakto? Prosím, uvědomte si, že kilo tuku váží stejně jako kilo svalový hmoty, ale s tím obrovským rozdílem, že kilo svalů, zabírá daleko menší množství prostoru v těle, než ten tuk. Proto občas váha ukazuje neustále stejný číslo, ale vám se ve skříni zvětšuje oblečení…. Proto se měřte!


Váha je na obou obrázcích stejná, ale ten rozdíl!

2)      Začněte jíst, ale pořádně! Tim nemyslim začít den bez snídaně, svačiny a oběda a večer mít bílej sex – nájezd na ledničku. Ani tim nemyslim jíst jako dřevorubec anebo začít kupovat jen a pouze bio nebo to hnát do podobných extrémů. Jezte klidně i pečivo, ale jezte ho ráno a střídmě.  Nevynechávejte večeři. Jezte pravidelně (max. interval bez jídla 4hodiny), alespoň 3porce zeleniny denně, když hubnete tak porci ovoce denně. Nejezte light produkty (akorát do sebe rvete škroby a další sajrajty). Zařaďte mléčný výrobky – jogurty do 3,5% a sýry max do 40% (líp 30%), bez příchuti (zase zbytečný cukry, to si tam radši dejte ovoce. Šunky kupujte kvalitní (min 85% masa), jinak opět platíte za vodu, tuk a škroby (to si můžete místo šunky rovnou dát skleničku oleje s moukou)! Vařte si doma a žádný výmluvy, že na to není čas. Popadnou chleba, dát tam šunku, sýr a k tomu do sáčku hdoit rajče, zabere tak cca 3min a to jste hodně pomalý.



3)      S bodem 2 souvisí i tohle, čtěte složení! Ano, pokud má potravina (jestli se to tak dá ještě nazvat) milion ingrediencí, tak už je na tom něco špatně, ruce radši pryč.



4)      Pijte! Pijte čistou vodu, bez příchuti, bez cukru, nebo čaje bez cukru. Vyhýbejte se i light tekutinám, kde sice není cukr, ale je to zoo chemických látek, který váš mozek akorát učej na sladký. (Často za mnou výše zmínění lidé chodí s tím, že chtěj zhubnout a v ruce drží 1l coca-coly/ džusu a říkají, že nevědí, co dělají špatně…achjo!) Proto říkám, když se mě někdo zeptá, jestli piju coca-colu nebo podobný sladký věcičky,  ale já radši jim, než piju. Místo tý coca-coly si mnohem raději dám vločkovou kaši s banánem, cottagem a arašídovým máslem!



5)      Sportujte! Jo bez pohybu to nepůjde. Chápu, že každýho asi nemůže bavit cvičit 5-6týdně nebo víckrát (já to potřebuju), ale každej má denně 30-45min, na to aby si obul boty a šel se projít, sám, se psem, s partnerem…nebo vytsoupil z tramvaje dřív a prošel se a když to uděláte několikrát za den, tak ani nevíte, že něco děláte a zhubnete (samozřejmě s úpravou jídelníčku). A když to myslíte vážně a začnete sportovat, tak si vyberte, něco co vás baví. To je základem úspěchu. Lidi se mě občas ptaj, co mají cvičit. Říkám, cvičte to, co vás baví. Já kdybych dělala, něco co mě nebaví, jen abych zhubla, tak mi to moc dlouho nevydrží.

Jaká je Vaše výmluva?

6)      Můžu jíst i sladkosti? Ano můžete, ale občas, ne že to bude každý den a budou tvořit základ vašeho jídelníčku. Jednou týdně, za odměnu, proč ne a s mírou. Další věcí je, že když máte kvalitní jidelníček, tak vás nebudou tolik honit chutě. Vážně, nekecám. Přidejte bílkoviny, zeleninu a dost komplexních sacharidů (vločky, celozrnný pečivo, těstoviny) a bude to lepší. A ještě jedna věc, vžydcky to jde i zdravěji, pokud si to chcete dopřát častěji (banán s oříšky, tvaroh s ovocem, pár kostiček vysokoprocentní čokolády, aj...)



7)      Uvědomte si prosím, ŽE TO NENÍ DIETA, ALE ZMĚNA ŽIVOTNÍHO STYLU! Není to otázka dne, týdne nebo roku, ale týká se to Vašeho přístupu k sobě, k svýmu tělu. Jak se budete chovat vy k němu, tak ono se odvděčí vám (bude hezký, zdravý, v pohodě...). A uvědomte si, že to děláte zejména pro sebe, pro nikoho jinýho!


Přestaňte si něco přát, začněte něco dělat!

      Článek nebyl zaměřen proti konkrétním osobám.
Tak jo, je večer, musim se uklidnit, nechci mít vrásky! :D
Taky se vám to občas stává? Přivádí vás to k šílenství?

Žádné komentáře: