čtvrtek 13. února 2014

Zajímavosti ze světa jídla a cvičení

Ahoj!

Taky si občas říkáte, když se dozvíte něco novýho, co totálně změní váš pohled na věc - "wau" a v hlavě vám to cvakne, jako by vám ty kolečka v hlavě sedly na správný místo? Prostě "kapišto"? :D
O tohle bych se s váma chtěla podělit dnes. Třeba to pro vás nebudou novinky, možná jo, ale mě to přijde minimálně hodně zajímavý.



1. Pokud začnete s jezením tepelné stravy dojde k leukocytóze trávení - jednoduše řečeno váše bílé krvinky (imunitní systém) začnou toto jídlo napadat jako škodlivinu a vaše tělo nemá tolik času a energie na to, aby jídlo dobře strávilo, protože energii investuje na obranu. Jak tomu předejít? Jednoduchým fíglem, každý chod začněte tepelně neupravenou stravou - čerstvým ovocem nebo zeleninou. (Zdroj Food Matters a pořad Sama doma na Čt 1)


2. Když "cheat meal" tak spíš večer. Kdo už se nějákou dobu pohybuje ve zdravé stravě a sportu a tím se i řídí, tak si jednou za čas dopřává "cheat day", já si to modifikovala na "chat meal" (jedno jídlo, který není úplně zdravý, jednou za týden). Ale proč na večer? jelikož toto jídlo obsahuje víc živin (než je vyrovnaná porce, kterou běžně jíme, aspoň tak tomu je u mě - palačinky s nutelkou a jogurtem! mňam!), tak tímto jídlem dojde k rozkolísání hladiny cukru v krvi. A jak všichni víme, čím větší výkyvy v hladině cukru v krvi (glykémii) tím větší chutě. Proto je lepší si toto jídlo dopřát třeba v odpolední svačině než ráno, aby nás celý den nehonila mlsná. (Zdroj Muscle and Fitness - listopad 2013)


3. Umělá sladidla a naše tělo. Jak už je řečeno v názvu, jsou to sladidla vyrobená nějákým chemickým procesem - uměle a tak se chovají i v našem těle. Sacharin, sorbitol a aspartam dokonce ovlivňují hladinu cukru v krvi, to znamená, že nás pak honí mlsná, stejně jako bychom si dali obyčejný cukr. Tak proč do sebe cpát zbytečně chemii, to si radši tu lžičku medu/cukru do čaje dejte a nebo použijte stévii. (Dokonce prý způsobují zadržování vody v těle a tím i celulitidu, takový vliv to mělo na Nikol Weiterovou, která pila hodně Colly light, jak uvedla ve Workshopu z Prahy 25.1.2014 od firmy Amix . A já ze svý vlastní zkušenosti vám můžu říct, že mi je po nich špatně od žaludku a bolí mě hlava.)


4. Čím víc kardia, tím budeme hubenější a hezčí. Nene, ba naopak! Tím že tělo přetěžujeme nadměrným kardiem a často i nedostatečnou stravou, dochází k vyčerpání svalovýho glykogenu a pak začínáme pálit svaly. Takže ve výsledku nemáme moc tuku, ale ani moc svalů a pěkně na nás visí kůže! A kdo by chtěl bejt věšák na kůži? Já teda ne, to radši věšák na svaly :D


5. Rýsování, objem a síla v jednom tréninku. Jo, prý to jde. A jak na to? První krokem mohou být supersérie, dále pak shazované série, kdy ubíráte váhu a jdete do mrtva a série zakončené pulzováním, kdy klesnete do poloviny pohybu a pulzujete o 10-15cm. Garantuju vám, aplikujte tohle do svýho tréninku a svaly budou hořet! - vyzkoušeno na vlastní kůži. (Zdroj Muscle and Fitness - leden 2014)


Co, jsou to pro vás novinky, nebo už jste to věděli? Příště pokračování s dalšíma zajímavostma.


Okomentovat